Spółka POLIMED rozpoczęła realizowanie projektu pn.:
Zbudowanie przewagi konkurencyjnej Spółki POLIMED poprzez wdrożenie zgodnych z przyjętą strategią CSR zmian w sposobie prowadzenia działalności.
Celem projektu jest dostosowanie działalności Spółki do wysokich standardów światowych poprzez wdrożenie działań społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) powiązanych z bieżącą działalnością firmy.
Pośrednim celem projektu jest osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej poprzez pozyskanie narzędzi do rozpoznawania, zapobiegania i łagodzenia możliwego negatywnego wpływu prowadzonej działalności na środowisko naturalne, zwiększenie bezpieczeństwa pracy zatrudnionych pracowników, spełnianie najwyższych standardów w obsłudze klienta, wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem oraz Ochroną Zdrowia i Środowiska.
Zakres projektu obejmuje:
1. Stworzenie strategii CSR uwzględniającej trzy obszary działalności przedsiębiorstwa – obszar środowiska naturalnego, relacji z personelem przedsiębiorstwa oraz zaangażowania społecznego z uwzględnieniem szans i zagrożeń, a także dogłębna analiza ryzyka i szans w planowanych działaniach i procesach.
2. Opracowanie raportu odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa ukazującego działania i słabości przedsiębiorstwa oraz plany we wszystkich obszarach CSR zdefiniowanych w ISO 26000.
3. Działania związane z opracowaniem mapy interesariuszy przedsiębiorstwa (w tym opis rodzaju połączenia z przedsiębiorstwem, możliwości wpływu na przedsiębiorstwo, podstawowych metod komunikowania, obszarów zainteresowania interesariuszy w działaniu przedsiębiorstwa).
4. Certyfikacja Systemu Zarządzania wg norm ISO 9001:2009, 14001:2009, OHSAS 18001:2007.
Realizację działań zaplanowano na trzeci kwartał i czwarty kwartał br.
Wysokość wsparcia szwajcarskiego to 9544,32 CHF.
W związku z zaplanowanymi w ramach projektu działaniami Spółka POLIMED wniesie swój wkład w zrównoważony rozwój i dobrobyt społeczeństwa. W rezultacie zrealizowania opisywanego projektu Spółka zyska przede wszystkim wizerunek odpowiedzialnego partnera w obszarach swojej działalności. Pozyska mierzalne narzędzia do budowania wzajemnego z interesariuszami zaufania i przejrzystości zarówno w relacjach z otoczeniem zewnętrznym jak i środowiskiem wewnętrznym przedsiębiorstwa. Wszystko to przyczyni się do osiągnięcia najbardziej oczekiwanego rezultatu, ściśle związanego z założonym celem projektu określonym jako osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Dodatkowo zbudowany zostanie pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, wzmocniona dobra reputacja wśród interesariuszy zewnętrznych. Ten pozytywny wizerunek kontrahentów, urzędów, pracowników czy społeczności lokalnej umożliwia długofalową współpracę w z partnerami biznesowymi, większe zaangażowanie po stronie pracowników, pozytywny klimat dla prowadzenia biznesu głównie w kręgach administracyjnych i społeczeństwie.
Przydatne linki:
www.programszwajcarski.gov.pl
www.swiss-contribution.admin.ch/poland